Sivut

tiistai 3. tammikuuta 2012

La couleur du jour: rouge

Mikäs punainen mummo se tämä on?


No maatuskaneulatyyny tietenkin!


Uskomatonta, mutta totta - minulla ei vielä ollut neulatyynyä. Ristipistomaatuskasta tuli aika hieno, vaikka itse sanonkin, sillä olen viimeksi tehnyt ristipistoja ala-asteella aidakankaalle. Nyt tein ihan normikankaalle (verhoista ylijääneelle), ja vaikka jälki olisi ehkä voinut olla hitusen tarkempaa, lopputulos on oikein kiva. Inspiraation ja ohjeen sain Made in France -kirjonta- ja ristipistokirjasta, joka oli maannut kirjahyllyssä jo pitkään.


Nyt rupesin selailemaan sitä uudemman kerran, ja kirja olikin paljon mieluisampi kuin olin kuvitellutkaan. Se on jaettu punaiseen, valkoiseen ja siniseen osioon.

Niin paljon kivoja ideoita! Tästä kirjasta aion varmasti tehdä muutakin. Ohjeita ja ideoita on tosi paljon, ja mallit suhteellisen simppeleitä. Lisäksi ristipistoissa on se kiva, että ne tosiaan toimivat yhdellä ainoalla värillä (en erityisemmin välitä moniväristen ristipisto-ohjeiden värikoodisekamelskasta).


Olin muuten unohtanut, miten hidasta ristipistojen tekeminen on. Tai sitten se johtuu siitä, että en ole kovasti asiaa harrastanut. Olen usein yhdistänyt ristipistot mummomaisiin, vanhanaikaisiin ja perinteisiin juttuihin, mutta Made in France -kirjasta löytyi modernejakin ideoita.

Kynsilakkakin mätsää!

Huomaa, että olen lomalla, kun postaustahti on tällainen ja koko ajan on joku uusi projekti käsillä. No, mikäs sen rentouttavampaa kuin väkertää erilaisia uusia juttuja!

6 kommenttia:

  1. uijui, onpa suloinen neulatyyny :)

    VastaaPoista
  2. Onpa tosi hieno! Mulla olis kauhea into ristipistoilemaan ja tällaiset ihanuudet tuo lisää intoa, pitää saada ehdottomasti aikaiseksi!

    VastaaPoista
  3. Kiitoksia! Ei kun neula käteen ja pistoja tekemään :) Netistäkin löytynee paljon ohjeita, luulisin.

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...