Sivut

keskiviikko 20. helmikuuta 2013

Viikon väriterapia 26


Sain vihdoin valmiiksi villasukat, joiden neulominen on toiminut viime aikoina väriterapiana. Novitan Papukaija-langasta syntyi kivat raidalliset villikset!


Nämä ovat muuten ensimmäiset villasukat (jotka on saatu päätökseen) sitten ala-asteen. Ei niiden neulominen vaikeaa ollut, mutta kurkkailin apuja Novitalta ja Punomosta. Ensimmäinen sukka syntyi parissa illassa, mutta sitten minuun iski kuuluisa Toisen Sukan Syndrooma, ja sukkaprojekti jäi hetkeksi tauolle. Yllättävän nopeasti sain nämä kuitenkin tehtyä loppuun, yleensä minulla on into loppunut yhden sukan jälkeen niin etten ole saanut yhtäkään paria loppuun...


Värikästä raitalankaa on mukava neuloa, pysyy mielenkiinto yllä kun tarkkailee värien vaihtumista. Harmikseni käsialani vain on niin löysää, että sukista tuli aika lörpöt. En oikein tiedä, mikä siihen auttaisi. Onko teillä lukijoilla siihen vinkkiä? Käyttämäni sukkapuikot olivat 3,5 mm:n 3 mm:n paksuiset.


Papukaija-langan ostin Novitan myymälästä Kampista, sillä se oli poistuvana tuotteena tarjouksessa. Kuulemma Linnut-lankasarja lopetetaan kokonaan. Niistä tämä Papukaija on ehdottomasti hauskin!

Kerästä jäi vielä aika paljon jäljelle, mitähän siitä keksisi?

14 kommenttia:

  1. Kiepauta työlanka vasemman pikkusormen ympärille - se tiukentuu hieman muttei kuitenkaan kiristä. :) Ite käytän tätä ohuempien lankojen kanssa kun niillä neulominen tahtoo vielä olla vähän mitä on... tai sitten ihan reippahasti vaan suositusta pienempää puikkoa kouraan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon kyllä aina käyttänyt vähän pienempiä puikkoja kuin mitä ohjeessa sanotaan, mutta en ole viittinyt kakkosen puikoilla neuloa, kun ne on tuntuneet niin kovin ohuilta! Mutta tuossa alla Hilmukka sanoo kakkosia käyttävänsä niin munkin täytyy kokeilla :)

      Poista
  2. Itse neulon sukat aina nro 2 puikoilla. Ei tule lörpöt. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuten tossa yllä sanoinkin niin en ole viitsinyt niin pieniin vaihtaa, olen ajatellut että ei se voi toimia! Mutta kiitos vinkistä, ensi kerralla teenkin sitten kakkosen puikoilla :)

      Poista
  3. Noista värikkäistä langoista saa esimerkiksi virkattua hauskan näköisiä pyöreitä patalappuja :)

    VastaaPoista
  4. Joo mäkin sanoisin, että pienemmät puikot kehiin. Toisaalta mun oma käsiala ainakin yleensä tiukistuu, mitä enemmän neulon. Jos oon vaikka kesän neulomatta, niin syksyn eka sukka on tosi löysä, toinen sukka on yleensä tiukempi ja siitä se käsiala taas "normalisoituu" :). Myös se auttaa mulla joskus, jos vähän aikaa oikein keskityn siihen, että neulon tavallista tiukempaa, niin sitten se jää kuin huomaamatta päälle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huomasin, että itse asiassa mulla oli kolmosen eikä 3,5 puikot. Kaipa täytyy hyväksyä se ettei ne ole tarpeeksi pienet mulle! Mäkin olin huomaavinani pientä tiukentumista 2. sukan kohdalla. Täytyy tosiaan vähän yrittää keskittyä siihen tiukempaan käsialaan! Kiitos kommentista & vinkeistä Taina :)

      Poista
  5. Ihanan värikkäät sukat! Itse oon kans joskus kärsinyt tosta toisen sukan syndroomasta, silloin olin vielä melko hidas neuloja, joten sukan neulominen tuntui ikuisuudelta eikä toista sukkaa olisi halunnut aloittaa :p Nyt kun tahti on nopeutunut, niin eipä sukkien neulomiseen menee kauempaa aikaa kuin lapasiinkaan. Tosin mulla on melko pieni jalka, joten sekin nopeuttaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Memma, eikö olekin :) Mäkin luulin että sukkien neulomiseen menisi paljon aikaa, mutta aika nopea projekti se oli huolimatta siitä, etten sukkia ole sitten ala-asteen neulonut. Varmaan on neulominen kuitenkin nopeutunut tässä vuosien varrella. Pieni jalka on etu neulomisessa - tulee nopeammin valmista ja lankaa kuluu vähemmän :D

      Poista
  6. Mulla odottaa sama lanka neulomistaan vielä. Ostin kerän varmaan pari vuotta sitten, mut en oo saanu aikaseks neuloa. :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, ei se lanka mihinkään häviä, neulo sitten kun iskee inspiraatio! :) Tosi kiva lanka minun mielestäni.

      Poista
  7. Onko toi vaikeeta? Tiiän että oon joskus miljoona vuotta sitten tehnyt yhden parin sukkia, jotka olis mennyt jollekkin jättiläiselle, mutta en oo sen jälkeen neulonut mitään muuta kun kaulahuiveja. Toisaalta himottais.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei oo vaikeeta jos osaa ohjeita lukea :)

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...