Sivut

keskiviikko 27. maaliskuuta 2013

Karu totuus...

...paljastui kun lintsasin gradun kirjoittamisesta ja päätin aloittaa muuttopakkailut. Keräsin kaikki omistamani langat yhteen Ikean pahvilaatikkoon ja järkytyin - miten niitä noin paljon on kertynyt?! Neulominen ei edes ole mikään pääasiallisin käsityöharrastusmuotoni (ei sillä, että joku muu olisi, harrastan vähäsen kaikkea). Tähän asti langat olivat pyörineet useissa omissa pikku laatikoissa ja pussukoissa ympäri kämppää, joten en ollut tiedostanut, paljonko niitä yhteensä on.

 
Ihan liikaa! Lankojenostolakko alkoi muuten NYT! Enhän mä saa ikinä noita kaikkia käytettyä... Puolustuksekseni sanottakoon, että tuolla on kyllä aikamoinen määrä mummon ja äidin minulle antamia jämä- ja muita lankoja, jotka olen ottanut vain hyvää hyvyyttäni hoiviini, koska eihän sitä koskaan tiedä jos niitäkin tarvitsee... 

Tämä muuttoprojekti taitaa olla ihan terveellinen tavaroiden järjestelyn kannalta. Vaan projekti on sitäkin stressaavampi tälläiselle käsityö-/askartelijahamstraajalle! Sanokaa nyt, etten ole ainoa, jolla ilmenee tälläistä ongelmaa :D

14 kommenttia:

  1. Et ole ainoa! Munkin langat oli ennen sijoteltuna ympäri kotia, mutta yhdessä vaiheessa keräsin ne kaikki askarteluhuoneeseen ja kyllähän niitä olikin kertynyt. Vaikka neulominen/virkkaaminen ei mullakaan se pääasiallinen käsityömuoto ole, niin ei sitä vaan osaa kaupassa vastustaa niitä ihanan värisiä lankoja. :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin mä vähän ajattelin, etten varmasti ole ainoa :D Olispa askarteluhuone minne kerätä kaikki käsityöromppeet! Minäkään en ole osannut vastustaa ihanan värisiä lankoja, vaikka tarvetta näin vähän neulovalla ei tosiaankaan olisi.

      Poista
  2. Ihan tuttua on! Mulle on lankojen lisäksi kertynyt vaikka mitä kankaita ja vanhoja t-paitoja ja farkkuja, joista oon ehkä 10 vuotta sitten meinannut tehdä jotain käsityötuunauksia... viime vuodet on sisältäneet neljä muuttoa ja samat rievut kulkenu mukana enkä oo saanu mitään niistä aikaseks :D Muutto on kyllä sinänsä ihan hyvä juttu, tulee karsittua turhat tavarat pois, tai ainakin osa niistä turhista! Tsemppiä siihen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo siis toinen (pienempi) laatikko täynnä just kankaita ja vanhoja vaatteita joista ehkä vois joskus tuunaa jotain :D MUTTA heitin niistä jo aika paljon pois, hyvä minä ;) Kiitos tsempeistä Minttu! :)

      Poista
  3. Et todella ole ainut, myös minä kuulun samaan kategoriaan :D

    VastaaPoista
  4. joo mulla on kans vähän lankahamstrausongelma :D Just tänään järjestelin mun kotikodin kaappia, jossa meillä on melkeen kaikki langat. ja niitä oli muuten paljon :D sit kun viel omalla kämpällä mulla on hirmunen kasa lankaa sielläkin... :D mutku jos on kivoja lankoja tarjouksessa niin pitäähän ne ostaa pois kuleksimasta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin noi tarjoukset on kyllä pahoja! Niin vaikea vastustaa :D

      Poista
  5. Voit ehkä syyttää kaikesta geenejä... Vieläkö muistat mun kangasvarastot? Ja onhan noita lankojakin kertynyt, voi olla ettet ihan kaikkia ole nähnytkään:) Lohdullista kuulla, ettei olla ainoita hamstraajia!

    t. äiti

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, geenithän ne... :D Kyllä todellakin muistan kangasvarastot!! Mutta ei olla yksin tän ongelmamme kanssa :)

      Poista
  6. Voi kuule! Jos käsityöharrastusta ei olisi, olisi muuttokuorma ollut huomattavasti pienempi. Nyt kun sain kaikki askartelutarvikkeet yhteen huoneeseen, olen tajunnut käsityötarvikkeiden todellisen määrän. Kankaita, lankoja, papereita, nauhoja, nappeja, nyörejä... Huh. Tsemppiä muuttoon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep - aika monta muuttolaatikkoa saa käsityökamoille varata. Tosiaan, kun kaikki varastot laittaa yhteen paikkaan, niin sitten vasta näkee niiden todellisen määrän! Kiitos tsempeistä Krisse :)

      Poista
  7. Niin tuttua. Pahinta vielä on se, että minä en oikeastaan edes osaa neuloa, mutta olen silti hamstrannut lankoja, koska aion joskus tulevaisuudessa toki opetella neulomaan! Ei mulla onneksi ihan noin mittavaa kokoelmaa ole, mutta muita käsityötarvikkeita on kyllä sitten senkin edestä. Lisäksi satun asumaan myöskin hamsterimaisia ominaisuuksia omaavan elektroniikka-askartelijan kanssa, joten meillä ei kyllä ikinä ole ylimääräistä säilytystilaa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, tuo on kyllä jo aika hyvin :D Ja mäkään en tosiaan ole mikään himoneuloja, että vähempi lankamäärä riittäisi ihan mainiosti... Ja säilytystilaa ei ikinä ole ylimääräistä!! Unelmoin askarteluhuoneesta missä voisi hyvin säilyttää kaikki askartelu- ja käsityötarvikkeet :)

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...