Sivut

perjantai 20. syyskuuta 2013

Ihania lahjoja

Minun ja mummon satavuotisjuhlista on jo aikaa, mutta en ole vielä esitellyt ihania lahjoja, joita tuolloin sain. Näin perjantain (ja lähes valmiin esseen) kunniaksi vihdoin ja viimein lahjapostaus!


Poikaystäväni vanhemmilta sain aivan ihanan Robin Hood -aiheisen peltipurkin, joka oli kuulemma ostettu Loviisan Wanhan Tavaran Päiviltä. Purkkia kiertää englanninkielinen tarina Robin Hoodista, miten hauskaa!


Peltipurkki pääsi muiden joukkoon keittiön hyllylle. Kokoelma sen kuin kasvaa... :)


Sain appikokelailtani toisenkin lahjan, jonka olin itse asiassa valinnut itse!
Kävin anoppikokelaani kanssa yhtenä viikonloppuna kotimyyjäisissä, jossa oli monia käsityöläisiä paikalla. Ihastuin Ritva Tuomisen lohikäärmekippoon, joten sain valita sen synttärilahjaksi. Huvittavaa sinänsä, koska oikeastihan minulla on synttärit vasta marraskuun lopussa... :D


Olen nähnyt Ritva Tuomisen lohikäärmekeramiikkaa ennenkin käsityömessuilla ja täytyy sanoa, että on kyllä veikeitä tekeleitä! Minunkin lohikäärmeellä on niin velmu ilme että.


Olen jo pitkään halunnut kokeilla teeruusukkeita, ja kuinka ollakaan, sain Forsmanin teeruusukkeita poikaystäväni veljeltä ja tämän tyttöystävältä. En tosin ole vielä raaskinut kokeilla noita.


Samalta taholta sain myös ihanan lintukortin, josta oli ihan pakko (...) tehdä gif-animaatio!


Toisen ihan mielettömän kortin, joka oli samalla myös lahja, sain ystäväpariskunnalta. Olin juhlia edeltävänä päivänä parkkeerannut vähän väärään paikkaan ja saanut elämäni ensimmäisen parkkivirhemaksun. Olin kovin pettynyt asiasta, sillä olin moneen kertaan tarkistanut, ettei lähistöllä näy pysäköintikieltomerkkejä. Pahaksi onneksi olin missannut alueellisen kieltomerkin... No niin, joka tapauksessa sain siis juhlissa tämän kortin käteeni ja ihmettelin, että mistä on kyse. Kortin toisella puolella oli verkkopankin kuitti, josta kävi ilmi, että ystäväni olivat maksaneet tuon maksun puolestani!! Voi että nauroin tuolle kortille ja idealle, tuli todella tarpeeseen ja oli vaatinut myös poikaystäväni avustusta juonessa. :')


Sukulaiset ja mummon ystävät antoivat minulle säästöpossun, joka ei ollut aivan tyhjillään. ;) Idea oli minusta mainio, varsinkin kun säästöpossu tuntui kovin tutulta ja tajusin sen olevan peräisin mummoni entiseltä siirtolapuutarhamökiltä, joka oli minulle todella rakas paikka.

Vähän samaa sarjaa on isältäni saama keraaminen kello, sillä se on kotoisin vanhempieni mökiltä. Olin joskus sanonut, että haluan kellon siinä tapauksessa, että siitä oltaisiin luopumassa ja toiveeni oli muistettu. Mielestäni kello on niin överin retro ja ihan minun väriseni, että halusin ehdottomasti kellon perijäksi!


Viimeisimpänä, vaan ei tosiaankaan vähäisimpänä: äidiltäni saama Virkkuri-kirja. Olin toivonut kirjaa lahjaksi, sillä selailtuani sitä kirjakaupassa ja luettuani hehkutuksia käsityöblogeista tulin siihen tulokseen, että haluan sen myös itselleni. Kuvausrekvisiittana kirjan alla on keskeneräinen tekele, joka ei ole peräisin Molla Millsin kirjasta, mutta jonka inspiraationa oli kyllä Virkkuri.


Tätä postausta tehdessäni olen moneen kertaan ihmetellyt, miten olenkin voinut saada näin upeita lahjoja, toinen toistaan kekseliäämpiä ja niin osuvia, etten itse olisi parempaa keksinyt. Sanat eivät oikein riitä kertomaan, miten iloinen olen kaikistä näistä lahjoista.

Ihanaa viikonloppua!

2 kommenttia:

  1. Oi miten kivoja lahjoja! Oon kans monesti ihastellut jossain messuilla noita lohikäärmejuttuja! Toi kippo on kyllä hauska :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lohikäärmekeramiikka on kyllä todella valloittavaa! :) Jospa kippokaveri saisi joskus vielä seuraa...? ;)

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...