Sivut

sunnuntai 8. syyskuuta 2013

Update


En ole ihan hirveästi halunnut tuoda blogiin yksityiskohtia "oikeasta" elämästäni mm. sen takia, etten mielelläni tulisi tunnistetuksi. En esimerkiksi halua kertoa, missä päin Helsinkiä asun tai mitä tarkkaan ottaen opiskelen (tämän takia välttelen myös kasvojeni näkymistä kuvissa). Ajattelin nyt kuitenkin kertoa hieman tämän syksyn tuulista elämässäni blogistanian ulkopuolella.


Olin kesällä oman alani harjoittelussa ja harjoittelukausi loppui viime viikolla. Kesän alussa minulla ei ollut aavistustakaan, mitä tekisin syksyllä, vaikka valmistuminen onkin lähellä. Sain viime viikolla gradusta arvosanan (hyvän sellaisen ^^) ja kunhan olen kirjoittanut harjoitteluraporttini, pitäisi papereiden olla kunnossa valmistumista varten.

Kesän aikana kuitenkin kypsyi päätös jatkaa vielä opiskelua vuoden verran. Teen vielä sivuaineesta syventävät opinnot, mikä tarkoittaa 60 opintopisteen suorittamista sekä mm. sivuainegradun kirjoittamista. Valmistun kuitenkin lokakuun alussa, niin kuin suunnittelinkin - voin jatkaa opintojani valmistumisen jälkeen vielä tämän lukuvuoden ajan ilmaiseksi, joten aion käyttää tilaisuuden hyödyksi. Syventävien opintojen suorittaminen sivuaineesta kun (toivottavasti) helpottaa tulevaisuudessa työpaikan saamista.


Opintotukikuukaudet olen kuitenkin jo käyttänyt, joten opintojen rahoitus on vielä isohko kysymysmerkki. Jos ei oteta huomioon tuota rahapulmaa, olen muuten tyytyväinen päätökseeni opiskella vielä vuosi. Olen nauttinut yliopisto-opinnoista todella paljon, eikä vuosi miettimisaikaa ennen työelämään siirtymistäkään ole pahitteeksi. Aion myös selvitellä jatko-opintomahdollisuuksia (=väitöskirjan tekoa) tämän vuoden aikana.

Enpä olisi kesän alussa uskonut, että vielä luennoilla istun! Ensimmäisen opiskeluviikon jälkeen olen kuitenkin taas innokkaana tekemässä muistiinpanoja ja ottamassa iloa irti (tällä kertaa oikeasti) viimeisestä opiskeluvuodestani.

Sellaista! Tämä meni nyt melko henkilökohtaiseksi, mutta halusin selittää vähän elämäntilannettani, koska siihen kuitenkin aina aika ajoin viittailen blogissani. Blogimeno jatkuu varmasti tuttuun tapaan, tosin taas syksyn tullen uudella innolla. :)

(Kuvituksena yksi kiva asu, jonka sisko ystävällisesti kuvasi. Pallomekon, kirsikkakorvikset ja sydänsormuksen olen saanyt ystävältäni A:lta, laukkukaulakorun ystävältäni K:lta.)

Intoa alkavaan viikkoon, olipa kyse töistä, opiskeluista tai muista elämän kuvioista! :)

2 kommenttia:

  1. Onnittelut hyvästä arvosanasta ja tsemppiä opiskeluihin! Raha ei ehkä tee onnelliseksi, mutta kyllähän se arkea helpottaisi, jos kukkarossa olisi muutakin kuin se pirun matti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Krisse! :) Tuo on kyllä totta - ei ole kivaa, kun joutuu koko ajan miettimään, miten saa eurot riittämään. Onneksi olen tottunut elämään aika tiukalla budjetilla, joten tilanteessa ei sinänsä ole mitään uutta... <:D

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...