Sivut

perjantai 1. marraskuuta 2013

Maisteribileet

Vietin viime lauantaina valmistujaisjuhlia kavereideni kanssa. Olin alun perin ollut vähän vastahakoinen juhlien suhteen, mutta onneksi lopulta halusin järjestää ne, sillä meillä oli ihan hurjan hauskaa! K & sisko auttoivat todella paljon järjestelyissä (=leipomuksissa) ja sen ansiosta stressitasoni eivät nousseet läheskään niin korkealle kuin ne olisivat voineet nousta. Nyt vähän kuvasaldoa!


Kodin koristelut jäivät pelkkään juhlien nimeen ("FM 361 op", tarkoitukseni ei ollut pröystäillä vaan saada itseni arvostamaan tekemääni työmäärää) ja menuun seinällä. Tarjottavia ei ollut kolmeatoista sorttia, mutta kaikki olivat superherkullisia.



Suolaisina tarjosin halloum-bulgursalaattia (ohje tulossa heti kun ehdin...) sekä kylmäsavulohipiirakkaa (pohja helppo piirakan ohje ja täyte Kinuskikissalta). Molemmat onnistuivat oikein hyvin ja tuntuivat maistuvan myös vieraille.

Makeiden pöytä taas näytti tältä:


- K:n tekemää herkullisen raikasta limetuorejuustokakkua
- siskon taiteilemia punaisia macaroneja sitruunatäytteellä
- yhteisteoksena mustaviinimarja-jogurttikakku MAISTERI-koristelulla


Tein limekakkuunkin suklaakoristelut teeman mukaisesti ;)


Siskosta on tullut huippu macarontaiteilija, sillä macaronit olivat juhlien ehdoton suosikki ja kaikki kehuivat niitä. :) Katso macaronien ohjeet täältä ja täytteen ohjeet täältä!


Mustaherukka-jogurttikakkua tarjosin myös minun ja mummoni 100-vuotisjuhlissa, ja yhtä hyvältä maistui tälläkin kertaa (katso ohje täältä)!


Koristelut tein yksinkertaisesti sulattamalla suklaata Lekuén koristeluvälineeseen, jonka olin saanut äidiltä lahjaksi. Sillä sitten taiteilin leivinpaperin päälle ja laitoin kylmään jähmettymään. Tosi kätevää varsinkin kirjaimien tekemiseen!


Mekkosen juhlia varten olin ostanut Vilalta. Nahkaisen vyön asua varten minulle osti rakas K <3


Sisko laittoi jälleen kerran hiukseni nätisti. Latvat olin värjännyt KC Professionalin Color Maskin sävyllä Mandarin. Yllättävän voimakas suoraväri!


Olin aivan ällikällä lyöty, kun sisko piti minulle juhlissa puheen ja antoi lahjan - ylläolevan kortin. En keksinyt ensin ollenkaan mistä on kyse, kunnes avasin kortin... Sisko oli organisoinut matkakassakeräyksen kaikkien kutsumieni vieraiden kanssa! Kortin sanaristikkoon on piilotettu kaupunkien ja maiden nimiä (montako sinä löydät?), aika mainio idea mielestäni. :) Ja voi että olin sanaton nähdessäni kaikki rakkaat nimet ja hurjan summan, joka minulle oli kerätty. Lahja todella tuli tarpeeseen, sillä en ole tänä vuonna päässyt reissuun (paitsi Pietarin risteilylle) ja säästötilini näyttää kovin surullisia lukemia. Tarkoituksena olisikin päästä lahjarahoilla ensi keväänä Bretagneen syömään kreppejä ja juomaan siideriä! Kiitos vielä tuhannesti sisko että keksit tälläisen huippuyllätyksen <3



Ihanan lahjan lisäksi sain kauniita kukkia, jotka ovat ilahduttaneet minua tällä viikolla. Hauska yhteensattuma oli, että Eeva Kolu kirjoitti juuri kemujeni jälkeisenä päivänä kukkien mahtavuudesta juhlien jälkeen (lue juttu täältä). :)


Olin todella tyytyväinen valmistujaisjuhliini, voisin jopa sanoa, että ne olivat täydelliset. :')

***

Nyt kun mökki-, juhla- yms. erikoisjutut on käsitelty, pääsen toivottavasti pian toteuttamaan blogini varsinaisia aiheita kuten käsityö- ja reseptipostauksia!

Huippua viikonloppua!

2 kommenttia:

  1. <3 <3 <3

    Ole hyvä sisko, olet kaiken hyvän enemmän kuin ansainnut! <3 Paras kiitos oli nähdä sun ilme kun avasit kortin :)

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...