Sivut

sunnuntai 30. maaliskuuta 2014

Värikästä salaattia / Viikon väriterapia 49


Tiesithän, että päivittäin pitäisi pyrkiä syömään mahdollisimman paljon eri värisiä kasviksia? Luonnostaan (ei väriaineilla värjätty) värikäs ruoka nimittäin on terveellistä: eri värisissä kasviksissa on eri kivennäis- ja hivenaineita, joita keho tarvitsee. Yllättävän helposti lautaselle saa montaa eri väriä, katso vaikka:



Kuvassa on maailman arkisin salaatti, jota syön useamman kerran viikossa: tammenlehtisalaattia, kurkkua, tomaattia (tällä lautasella kahdessa eri värissä), viinirypäleitä, cashewpähkinöitä sekä fetaa. Vielä lisää väriä voisi saada lisäämällä vaikka keltaista paprikaa, vesimelonia, appelsiinia, maissia tai paahdettua punajuurta.

Terveellisyyden lisäksi mielestäni on hauskempaa syödä värikästä ruokaa - tällä tosin en tarkoita siniseksi värjättyä ketsuppia tai muuta kummallista, vaan ihan tavallisia vihanneksia, hedelmiä ja marjoja.

Tässä vielä muutama inspiraatiokuva sekä linkkejä aiheeseen.

Eat the Rainbow / Delicious Magazine

Eat a Summer Rainbow for Better Health! / Hungry for Change
Eat the Rainbow / whole living

Näiden kuvien jälkeen tuo minun salaattilautaseni näyttää kyllä melko tylsän väriseltä! :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...